Nifco este un producător de clasă mondială in industria automotive. Compania proiectează, dezvoltă și produce componente de calitate pentru industria auto globală , iar produsele sale pot fi găsite în interiorul, exteriorul și motoarele multor vehicule din întreaga lume.
Compania, înființată în 1967, face parte din grupul Nifco, care are sediul în Tokyo și operează din peste 35 de locații din întreaga lume.
Personalul și angajații de la Nifco UK Limited s-au simțit inconfortabil din cauza temperaturilor ridicate atinse în lunile de vară și au raportat pe bună dreptate acest disconfort.
O parte din etosul companiei este „Nifco Spirit”, o combinație de valori care definesc funcționarea afacerii și a membrilor săi. The Nifco Spirit evidențiază importanța asigurării bunăstării angajaților săi, în legătură cu a fi o afacere de succes. Având în vedere acest lucru, Nifco UK Limited a încercat să remedieze problema disconfortului angajaților prin investigarea soluțiilor adecvate.
Tema de proiectare
Hala de producție avea instalat un sistem de extracție a aerului viciat fără asigurarea aerului de compensare. Proiectat initial pentru o zona de depozitare, s-a dovedit a fi ineficient pentru procesul de turnare prin injecție, proces puternic exoterm, care ducea la cresterea alarmanta a temperaturilor in spatiile de productie.
Echipa de management al productiei a luat in calcul toate tehnicile tradiționale de răcire, luând în considerare inițial instalarea a patru centrale de tratare a aerului și a unor pompe de căldură. Aceasta varianta se dovedea insa foarte intruziva din punctul de vedere al gabaritului utilajelor dar si a dimensiunilor tubulaturilor ce trebuiau sa strabata hala. Proiectul a ridicat provocări reale si din cauza alimentarii cu energie electrică a fabricii, care era limitată. Pentru instalatia de climatizare ar fi fost necesara o crestere a puterii instalate a fabricii, care ar fi venit cu un cost efectiv de 500.000 de lire sterline.
In acest context, au fost propuse diverse solutii de catre firme specializate, bazate pe răcirea standard cu freon (DX) sau cu baterii cu apa racita (chillere cu free cooling) si pe un sistem de ventilatie cu recuperare de caldura.
Ambient HVAC, distribuitorul Seeley International din UK, a analizat sarcina termică a clădirii și a sugerat aplicarea tehnica de racire adiabatica directa (DEC), prin instalarea de unități Breezair TBSI 580 și ventilatoare de extracție pe acoperișul fabricii.
Dupa un proces de comparatie competitiv și argumente pro și contra, Nifco a luat in considerare racirea adiabatica ca o potentiala solutie tehnica.
Alegerea finala a fost facuta pe urmatoarele considerente:
Costul instalării inițiale:
HVAC convențional: £ 1100k până la 1575k.
Răcire adiabatica cu unitati Breezair: £ 285k
Cost de funcționare:
Aer condiționat centralizat tradițional (CTA cu recuperare de caldura si chiller cu free cooling) cost anual de funcționare anticipat de 216.000 £ (capacitate de 150 KW, cop 2,5, 1800 de ore pe an @10P/KW oră).
Răcirea adiabatica (cu module adiabatice cu motor inverter) cost anual de funcționare anticipat de 43.200 £ (capacitate de 300 KW, cop 12,5, 1800 de ore pe an @10P/KWoră)
Capacitate de răcire:
HVAC convențional: 150kW
Răcire adiabatica: 300kw
Propunerea tehnica castigatoare a fost RACIREA ADIABATICA.
Au fost instalate 28 de unitati Breezair TBSI 580 si 10 ventilatoare de extracție.

Spre deosebire de instalatiile conventionale care sunt calculate in asa fel incat sa invinga sarcina termica a halei, tehnica adiabatica se bazeaza pe conceptul de „hot air displacement”.
Conceptul presupune:
– eliberarea cat mai rapida si eficienta a paturii de aer cald care se acumuleaza in partea superioara a halei si
– injectia din exterior a unei cantitati echivalente de aer proaspat si racit.

Rezultatele obtinute:
Temperaturile inconfortabile de vară, care puteau depasi usor 35°C în hala de productie, s-au transformat în 24°C mai confortabile, îmbunătățind confortul termic și bunăstarea angajaților.
Un alt criteriu care a dus la alegerea sistemului Breezair este că acesta poate fi marit cu ușurință prin adaugarea de noi module adiabatice, plecand de la considerentul ca hala de productie urma sa primeasca utilaje noi de injectie.
Sistemul de climatizare traditional este mai rigid si nu a putut sa raspunda la aceasta cerinta.
Galerie de imagini


